dinsdag 11 mei 2010

God behoede mij van alle kwaad.

In de werelds't lijst van vreemdste rechtzaken staan er heel wat vreemde dingen.
Op nummer 14 staat de baptist die een contract met God had afgesloten om hem uit de problemen te houden zo lang hij maar bleef bidden. Ik zag ooit de film 'The Man who sued God' en vandaag zei men mij dat dit echt gebeurd was (ongeveer), maar dat de zaak onontvankelijk werd verklaard omdat God geen domicilie had in de VSA. Nummer 14 zoals ik het zal noemen, is de enige zaak die ik op 2 minuutjes google terugvond. Wie meer weet over de zaak of dergelijke voorvallen, laat gerust een comment achter. Het gaat hier niet om voetbalspelers die een kruisteken maken, maar om de juridische implicaties van godsgeloven.
Edit: Gevonden! Met dank aan Fien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten